شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح رادار در مخازن روان کننده

سنسور کنترل سطح رادار در مخازن روان کننده

کاربرد ترانسمیتر کنترل سطح رادار در مخازن روان کننده های نفتی

روغن های روان کننده معدنی، تصفیه شده از نفت طبیعی یا نفت خام، برای کاهش اصطکاک بین سطوح متحرک استفاده می شوند. یکی از بزرگترین کاربردهای آنها، در قالب روغن موتور، حفاظت از موتورهای احتراق داخلی وسایل نقلیه موتوری و تجهیزات موتوری است.

یک تولید کننده روان کننده، روغن روان کننده را در مخازن ذخیره سازی و پردازش با اشکال و ابعاد مختلف پردازش و ذخیره می کند. ارتفاع مخازن استوانه ای افقی یا عمودی (1 تا 20 متر) و عرض (2 تا 6 متر) متفاوت است. هر نوع روانکار به یک ظرف جداگانه نیاز دارد و برای هر روانکار تازه ساخته شده یک مخزن ساخته می شود که هر ساله 10-15 مخزن به این سایت تولید اضافه می کند. روغن روان کننده محصولی کم انعکاس و نسبتاً گران است: مشتری برای ردیابی دقیق و مطمئن محتوای دقیق هر مخزن برای بهینه سازی فرآیند و موجودی انبار به فناوری نیاز دارد. علاوه بر این، برخی از مخازن به دلیل وجود همزن نیاز به اندازه گیری بدون تماس دارند. با توجه به مواردی که گفته شد استفاده از سنسور کنترل سطح دقیق و مناسب در این مخازن امری ضروری است.

سنسور های کنترل سطح رادار یک راه حل مناسب برای این مخازن هستند. زیرا هم مقاومت بالایی دارند، هم برای مخازن با طول زیاد پیشنهاد می شوند و هم از نظر ایمنی برای این مخازن ایده آل هستند.

مواد روان کننده به دلیل روغنی بودن، دارای چسبندگی هستند به همین جهت باید برای کنترل سطح این مخازن از سنسور های غیر تماسی رادار استفاده کرد.

شرکت مدرن سیستم البرز تولید کننده انواع سنسور های کنترل سطح راداری به صورت تماسی و غیر تماسی با برند MSA می باشد.