شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

قیمت سنسور کنترل سطح رادار

قیمت سنسور کنترل سطح رادار

سنسورهای سطح مایع رادار
دستگاه های سنجش مبتنی بر رادار برای اندازه گیری سطح مایع و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی برای ارسال به ابزار دقیق دیگر.

سنسور سطح مایع راداری ابزاری برای اندازه گیری ارتفاع مایع و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی است. سپس خروجی سیگنال سطح مایع می تواند توسط ابزار دقیق دیگر برای نمایش، نظارت، ثبت یا کنترل سطح مایع استفاده شود.

سنسورهای سطح مایع رادار دستگاه‌های اندازه‌گیری هستند که امواج رادیویی با فرکانس بالا (مایکروویو) را برای اندازه‌گیری فاصله تا سطح یک ماده مبتنی بر مایع ارسال و دریافت می‌کنند.

محصولات اندازه گیری سطح مایع
فناوری سنسور سطح مایع رادار یک پالس موج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا را معمولاً در طیف مایکروویو منتقل می کند و موج منعکس شده از سطح مایع را دریافت می کند. زمان لازم برای عبور پالس مایکروویو از فاصله بین آنتن فرستنده و سطح هدف و بازگشت مجدد به آنتن گیرنده اندازه گیری می شود.

فاصله (d) بین سنسور سطح مایع رادار و سطح مایع را می توان با تقسیم زمان صرف شده (t) بر دو، و ضرب آن در سرعت نور (c)، یعنی d = c ∙ t / 2 محاسبه کرد. سپس سطح مایع در یک مخزن (LT) را می توان با کم کردن فاصله (d) از ارتفاع سنسور سطح رادار (HT) تعیین کرد، یعنی LT = HT – d.

برخلاف سنسورهای اولتراسونیک، عملکرد سنسور سطح رادار به راحتی تحت تأثیر تغییرات دما، رطوبت یا بخار بین سنسور و سطح مایع قرار نمی گیرد. زیرا تغییرات چگالی هوا تنها تأثیر بسیار کمی بر سرعت امواج الکترومغناطیسی دارد. همچنین سنسورهای سطح مایع راداری می توانند در خلاء، فشارهای بالا و دماهای بالا بدون تفاوت محسوس در زمان حمل و نقل اندازه گیری شده کار کنند، بنابراین می توان از آن در کاربردهایی استفاده کرد که امکان استفاده از سنسورهای مبتنی بر اولتراسونیک وجود ندارد.

به دلیل استفاده از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا، اندازه گیری فاصله با دقت بسیار بالا امکان پذیر است، تا زمانی که سطح به سنسور خیلی نزدیک نباشد، جایی که زمان انتقال پالس برای اندازه گیری دقیق بسیار کوچک می شود. این منطقه مرده، فاصله مسدود کردن یا باند مرده نامیده می شود و معمولاً بزرگتر از دستگاه مبتنی بر اولتراسونیک است.

محصولات اندازه گیری سطح مایع
از آنجایی که هیچ تماسی با سیالی که باید اندازه‌گیری شود وجود ندارد، فناوری اندازه‌گیری سطح مایع راداری می‌تواند در برنامه‌هایی استفاده شود که سنسورهایی که نیاز به تماس دارند در غیر این صورت ممنوع است. این سنسورها فاقد قطعات متحرک هستند که باعث می شود آنها بسیار قابل اعتماد باشند و به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند.

سنسورهای سطح مایع رادار معمولاً در یک مجموعه قرار می گیرند که فرستنده و آنتن گیرنده را در یک دستگاه ترکیب می کند.

دو نوع اصلی سنسور سطح مایع راداری مورد استفاده از طریق رادار هوایی (TAR) و رادار موج هدایت شونده (GWR) است.

سنسور سطح مایع رادار از طریق هوا به دلیل غیر تماسی بودن و نصب آسان تر، متداول ترین نوع مورد استفاده است. امواج مغناطیسی ارسالی از حسگر خارج می شوند تا زمانی که به سطح مایع برخورد کنند و به عقب منعکس شوند. اشکال اصلی سنسورهای سطح مایع TAR این است که انرژی پالس الکترومغناطیسی توسط فواصل بیشتر و محیط های فرآیند دی الکتریک پایین تر کاهش می یابد. از آنجایی که هیچ تماسی با سیال مورد اندازه گیری وجود ندارد، فناوری اندازه گیری سطح مایع TAR را می توان در کاربردهای شیمیایی خورنده استفاده کرد.

نوع رادار موج هدایت شونده شامل یک راهنمای موج متصل به جلوی سنسور است که برای تمرکز پالس مایکروویو و تقویت انرژی موج بازتابی استفاده می شود. این امکان استفاده از سنسورهای نوع GWR را با محیط‌های فرآیند دی‌الکتریک پایین‌تر فراهم می‌کند که در غیر این صورت عملکرد یک سنسور نوع TAR کاهش می‌یابد.

سنسورهای سطح مایع رادار در بالای سطح مایع در بالای یک مخزن یا از یک سکویی که بالای یک مخزن باز را پوشانده است نصب می شوند.