شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

قیمت سنسور کنترل سطح RF Admittance

قیمت سنسور کنترل سطح RF Admittance

پذیرش فرکانس رادیویی RF نوع جدیدی از فناوری کنترل سطح با کاربرد گسترده تر است که از نوع خازنی توسعه یافته است. این یک ارتقاء فناوری سطح خازنی است. به اصطلاح پذیرش فرکانس رادیویی، منظور از پذیرش، متقابل امپدانس در برق است. از اجزای مقاومتی، اجزای خازنی و اجزای القایی تشکیل شده است. فرکانس رادیویی طیف رادیویی با فرکانس بالا است. بنابراین پذیرش فرکانس رادیویی را می توان به عنوان استفاده از پذیرش اندازه گیری امواج رادیویی با فرکانس بالا درک کرد.
هنگامی که کنتور کار می کند، سنسور متر با دیواره مخزن و محیط اندازه گیری شده یک مقدار ورودی تشکیل می دهد. هنگامی که سطح تغییر می کند، مقدار پذیرش مطابق با آن تغییر می کند. واحد مدار مقدار پذیرش اندازه گیری شده را به سیگنال خروجی سطح تبدیل می کند تا اندازه گیری سطح را محقق کند.

اصل کار سوئیچ سطح پذیرش RF
کنترل کننده سطح پذیرش RF مبتنی بر فناوری خازن فرکانس رادیویی (RF) است. یک فرکانس رادیویی به کاوشگر اعمال می شود و تجزیه و تحلیل مداوم اثرات ناشی از محیط اطراف را تعیین می کند. پروب پر انرژی و دیواره ظرف دو صفحه قطب خازن را تشکیل می دهند. عایق پروب و هوای اطراف به مواد دی الکتریک تبدیل می شوند. همه مواد دارای یک ثابت دی الکتریک بزرگتر از هوا هستند. هنگامی که هوا با هر ماده دیگری جایگزین می شود، ظرفیت خازن اثر تقویت می شود که امپدانس کاربرد را تغییر می دهد، یعنی تغییر در ظرفیت باعث تغییر در امپدانس می شود. این اثر توسط مدار اندازه گیری می شود و با مرجع تعیین شده توسط تنظیم حساسیت (مدار) مقایسه می شود.

به اصطلاح پذیرش فرکانس رادیویی به معنای معکوس امپدانس در الکتریسیته است. از اجزای مقاومتی، اجزای خازنی و اجزای القایی تشکیل شده است و فرکانس رادیویی طیف رادیویی فرکانس بالا است. بنابراین، پذیرش فرکانس رادیویی را می توان به عنوان استفاده از فرکانس بالا درک کرد. امواج رادیویی میزان پذیرش را اندازه گیری می کنند. هنگامی که کنتور کار می کند، سنسور متر با دیواره پرکننده و محیط اندازه گیری شده یک مقدار ورودی تشکیل می دهد. هنگامی که سطح مواد تغییر می کند، مقدار پذیرش مطابق با آن تغییر می کند و واحد مدار مقدار پذیرش اندازه گیری شده را به یک سیگنال خروجی سطح تبدیل می کند تا اندازه گیری سطح را تحقق بخشد.

حساسیت سنسور سوئیچ سطح پذیرش RF چیست؟
تنظیم صحیح حساسیت بر تغییر صحیح خروجی سنسور تأثیر می گذارد. مدار ضد چسبندگی پروب می تواند باعث شود مدار اندازه گیری مواد انباشته شده روی پروب را نادیده بگیرد، در غیر این صورت باعث از بین رفتن حساسیت می شود. مدار ضد چسب با همان پتانسیل فرکانس رادیویی که روی پروب سنجش اعمال می شود، برانگیخته می شود. از آنجایی که جریان نمی تواند با پتانسیل یکسان جریان یابد، مدار ضد چسبندگی جریانی را که معمولاً از پروب پرانرژی شده از طریق مواد انباشته شده به دیواره ظرف می گذرد، مسدود می کند. این مواد اطراف پروب پر انرژی را اندازه گیری می کند، نه مواد انباشته شده را

چگونه حساسیت سنسور سوئیچ سطح پذیرش RF را تنظیم کنیم؟
پتانسیومتر W1 یک پتانسیومتر تنظیم حساسیت است: چراغ صفحه نمایش دو رنگ LED زمانی که ماده ای وجود ندارد سبز است و چراغ قرمز هنگامی که مواد وجود دارد روشن است. ابزار پس از روشن شدن کنتور، هنگامی که سطح مواد کمتر از مقدار تنظیم شده باشد، چراغ سبز روشن خواهد شد. در این زمان، پتانسیومتر W1 را به آرامی در جهت عقربه های ساعت تنظیم کنید تا چراغ قرمز روشن شود و سپس آن را در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت 3 دور تنظیم کنید (0.5 تا 3 دور برای مواد نارسانا، 5 دور برای مواد رسانا). ~7 دایره) و چراغ سبز روشن است (با تغییر حالت نمایش چراغ راهنمایی، وضعیت تماس رله خروجی نیز باید بر این اساس تغییر کند). این باید توسط مواد پوشانده شود با توجه به بخش اندازه گیری سنسورهای رسانه های مختلف باید حدود 75 میلی متر باشد.

کاربردهای سنسور سوئیچ سطح پذیرش RF
متر سوئیچ سطح پذیرش RF یک سطح سنج همه منظوره برای اندازه گیری سطح مداوم است. این محصول در سایت های صنعتی و معدنی استفاده می شود و برای اکثر کاربردها مناسب است. این ابزار شامل یک واحد مدار، مجموعه ای از محفظه ضد انفجار و حسگر میله یا کابل است. قطعات، سنسورها در مدل های مختلف موجود هستند، ابزار را می توان به صورت کلی یا جداگانه نصب کرد.
اصل متر سطح پذیرش RF عملکرد و دامنه کاربرد آن را تعیین می کند. متر سطح پذیرش فرکانس رادیویی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و چندین مورد معمول به شرح زیر است: مواد شیمیایی، پلاستیک، فیلم. خوراک، غلات، لاستیک، داروها؛ مایعات، فاضلاب، شن و ماسه؛ غذا، گل، سیمان؛ پودرها، پوشش ها، لباس، زغال سنگ; جامدات دانه ای، روغن، خمیر.

چگونه سنسور سوئیچ ورودی RF را نصب کنیم؟
محل نصب المنت حسگر (پروب) معمولاً با موقعیت دهانه ظرف تعیین می شود، اما نباید در جریان تغذیه نصب شود.


هنگامی که موقعیت مناسبی در داخل ظرف وجود ندارد، از بازوی بیرونی یا نصب سیلندر مدرج استفاده کنید.
هنگامی که سنسور بر روی دیوار جانبی نصب می شود، الکترود محافظ باید وارد ظرف شده و از دیوار کناری آویزان شود، بنابراین لطفاً در انتخاب نوع به طول الکترود محافظ توجه کنید.
برای اینکه دستگاه به درستی و دقیق کار کند، لطفاً آن را طبق مراحل زیر نصب کنید:
الف- در مورد سنسورهای عایق، نصب باید بسیار دقت شود، زیرا در این صورت ممکن است به عایق پروب به خصوص پراب نازک خازنی آسیب وارد شود.
ب- المنت حسگر نباید طوری نصب شود که در جریان مستقیم مواد از نازل یا مخزن پرکننده باشد. اگر این امکان پذیر نیست، یک بافل بین پروب و پرکننده اضافه کنید.
ج. سنسور را جدا نکنید یا مهر و موم نصب را شل نکنید.
د. عنصر حسگر را با قسمت صاف آچار محکم کنید.
ه- هنگام نصب پروب، لایه محافظ باید از دیواره مخزن عبور کند.
اطلاع:
از درزگیرهای یک جزئی ولکانیزه محیطی برای پروب ها یا محفظه های ابزار که اغلب حاوی اسید استیک هستند استفاده نکنید که باعث خوردگی اجزای مدار می شود. باید از یک درزگیر دو جزئی مخصوص (غیر خورنده) استفاده شود، لطفاً با سازنده مشورت کنید که درزگیر دو جزئی در مورد آن استفاده شود.