شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

قیمت سنسور کنترل سطح خازنی

قیمت سنسور کنترل سطح خازنی

سنسور سطح خازنی بر اساس اصل سنجش ظرفیت است. هنگامی که ارتفاع الکترود اندازه گیری توسط محیط اندازه گیری شده تغییر می کند، ظرفیت خازن تغییر می کند. این می تواند تغییرات سطوح مختلف مواد و ارتفاع متوسط سطح مایع را به سیگنال های جریان استاندارد تبدیل کند، که از راه دور به اتاق کنترل عملیات برای نمایش متمرکز، زنگ هشدار یا کنترل خودکار توسط ابزارهای ثانویه یا دستگاه های رایانه ای منتقل می شود. ساختار خوب و روش نصب آن را می توان در دمای بالا، فشار بالا، خوردگی قوی، بلور شدن آسان، ضد انسداد، ضد یخ و پودر جامد و مواد گرانولی اعمال کرد.

سنسور سطح مایع خازنی اساساً با تأثیر دما، رطوبت، فشار، رسانایی مواد و سایر عوامل در فرآیند اندازه گیری سر و کار دارد، بنابراین دارای ضد تداخل و قابلیت اطمینان بسیار بالایی است. این می تواند مایعات خورنده قوی، مانند اسید، قلیایی، نمک، فاضلاب، و غیره را اندازه گیری کند. دمای فرآیند -40 ℃ ~ +80 ℃، -70 ℃ + 260 ℃ (اختیاری)؛ فشار فرآیند -0.1MPa ~ 0.5MPa. یک گیج‌سنج سطح خازنی یکپارچه هوشمند، دارای مهارت کالیبراسیون دو نقطه‌ای مشترک در محل است که استفاده آسان از محصول را برای کاربران فراهم می‌کند.

ویژگی های سطح سنج خازنی:
1. ساختار ساده است، بدون هیچ گونه اجزای متحرک یا الاستیک، بنابراین قابلیت اطمینان بسیار بالا و نگهداری حداقل است. در شرایط عادی، انجام تعمیر و نگهداری منظم بزرگ، متوسط و کوچک ضروری نیست.
2.انواع سیگنال خروجی، مناسب برای پیکربندی سیستم های مختلف.
3. برای اندازه گیری سطح مایع مخازن با دمای بالا و فشار بالا مناسب است و مقدار اندازه گیری شده تحت تأثیر دما، وزن مخصوص مایع اندازه گیری شده و شکل و فشار ظرف قرار نمی گیرد.
4. به خصوص برای اندازه گیری اسید، قلیایی و دیگر مایعات خورنده قوی مناسب است.
5. حفاظت کامل از جریان بیش از حد، ولتاژ بیش از حد و قطبیت قدرت.

اصل کار سنسور سطح خازنی:

سنسور سطح خازنی از تغییر ظرفیت اندازه گیری برای اندازه گیری ارتفاع سطح مایع استفاده می کند. گیج های سطح خازنی برای اندازه گیری تغییر ظرفیت برای اندازه گیری ناهمواری سطح مایع استفاده می شود. این یک میله فلزی است که در ظرف مایع سوراخ شده است، میله فلزی به عنوان یکی از قطب های خازن و دیواره ظرف به عنوان قطب دیگر خازن عمل می کند. محیط بین دو الکترود مایع و گاز بالای آن است.

از آنجایی که ثابت دی الکتریک ε1 مایع با ثابت دی الکتریک ε2 روی سطح مایع متفاوت است، به عنوان مثال: ε1>ε2، زمانی که سطح مایع بالا می رود، مقدار ثابت دی الکتریک کل بین دو الکترود سطح سنج مایع خازنی بر این اساس افزایش می یابد. بنابراین ظرفیت خازنی افزایش می یابد. برعکس، هنگامی که سطح مایع کاهش می یابد، مقدار ε کاهش می یابد و ظرفیت نیز کاهش می یابد.

بنابراین سنسور سطح مایع خازنی می تواند با تغییر ظرفیت خازنی بین دو الکترود، ناهمواری سطح مایع را اندازه گیری کند. حساسیت گیج سطح خازنی عمدتاً به تفاوت بین دو ثابت دی الکتریک بستگی دارد. علاوه بر این، تا زمانی که پایداری ε1 و ε2 می تواند از دقت اندازه گیری سطح مایع اطمینان حاصل کند، زیرا محیط اندازه گیری شده رسانا است، الکترود میله فلزی توسط یک لایه عایق پوشانده می شود. گیج سطح خازنی از نظر اندازه کوچک، انتقال و ارسال کامل از راه دور ساده است و برای اندازه گیری سطح رسانه های خورنده و فشار بالا مناسب است.

مزایا و معایب سطح سنج های خازنی:

اندازه گیری سنسور سطح خازنی عمدتاً به تغییر ظرفیت بین دو الکترود بستگی دارد، به این معنی که حساسیت سطح سنج خازنی به تفاوت ثابت های دی الکتریک دو رسانه گاز و مایع بستگی دارد. اندازه گیری سنسور سطح خازنی باید اطمینان حاصل کند که ثابت دی الکتریک دو رسانه ثابت باقی می ماند، در غیر این صورت تغییر ثابت دی الکتریک مستقیماً باعث خطا می شود.

الکترود میله فلزی سطح سنج خازنی با یک لایه عایق پوشانده شده است که می تواند از خطاهای اندازه گیری و خطرات ایمنی به دلیل رسانایی محیط اندازه گیری شده جلوگیری کند. گیج سطح خازنی حجم کمی دارد و برای اندازه گیری سطح برخی از رسانه های فشار قوی مناسب است. گیج سطح خازنی همچنین دارای عملکردهای پشتیبانی از انتقال و تنظیم از راه دور است.

موارد فوق اصل کار، ویژگی ها، مزایا و معایب سنسور سطح خازنی است.