شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

قیمت اینورتر

قیمت اینورتر

اینورتر چیست؟
اینورترها وسایل الکتریکی هستند که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کنند. اگرچه لوازم خانگی برای کار کردن به برق AC نیاز دارند، برق AC را نمی توان ذخیره کرد. باید قبل از ذخیره آن در باتری به برق DC تبدیل شود. بنابراین، از اینورترها به عنوان پشتیبان در هنگام قطع برق استفاده می شود و برق AC را برای وسایل برقی تامین می کند.

سه نوع اصلی اینورتر وجود دارد.
اینورترهای موج مربعی: این نوع اینورتر کم کارآمدترین نوع اینورتر از هر سه است. برای وسایل ابتدایی که برای راه اندازی مجدد نیاز به برق کمی دارند استفاده می شود.

اینورترهای موج سینوسی اصلاح شده: این اینورتر چند دقیقه طول می‌کشد تا وارد شود. نیرویی تولید می‌کند که برای تامین انرژی الکترونیک اولیه کافی است. این انتقال قدرت به اندازه اینورترهای موج سینوسی خالص فراهم نمی کند.

اینورتر موج سینوسی خالص: از فناوری پیشرفته تری برای محافظت از الکترونیک حساس استفاده می کند. این می تواند تنظیمات ولتاژ را بر اساس نیاز در هر زمان تنظیم کند. بهترین نوع اینورتر برای منازل و مغازه ها می باشد.

اینورترها چگونه کار می کنند؟
اینورترها برق تولید نمی کنند یا آن را ذخیره نمی کنند. وظیفه اصلی آن تبدیل برق متناوب از ایستگاه های برق به برق DC و ذخیره آن در باتری ها است. ممکن است بپرسید چرا نمی‌توانیم برق را به شکل AC موجود ذخیره کنیم؟

پاسخ ساده این است که در حالی که لوازم خانگی با برق AC کار می کنند، باتری های اینورتر فقط با برق DC شارژ می شوند. بنابراین، اینورتر باید برق AC را به برق DC تبدیل کرده و آن را در باتری ذخیره کند.

وقتی نور وجود دارد چه اتفاقی می افتد؟
اینورترها دستگاه‌های پشتیبان برق نامیده می‌شوند، اما تنها زمانی که نوری وجود ندارد کارایی ندارند. برعکس، اینورترها به طور مداوم کار می کنند. هنگامی که منبع تغذیه اصلی در دسترس است، اینورتر از برق برای شارژ باتری استفاده می کند. این همان توان ذخیره شده ای است که در صورت قطع برق مصرف می شود. هنگامی که باتری به طور کامل شارژ شد، اینورتر شارژ آن را متوقف می کند.

وقتی نور وجود ندارد چه اتفاقی می افتد؟
هنگامی که برق قطع می شود، اینورتر از حالت اصلی به حالت پشتیبان خود تغییر می کند، در اینجا، اینورتر برق DC ذخیره شده در باتری را به برق AC برای وسایل مختلف تبدیل می کند. باید توجه داشته باشیم که اینورتر فقط برق وسایل متصل به خود را تامین می کند. سایر دستگاه‌هایی که متصل نیستند فقط زمانی کار می‌کنند که منبع تغذیه اصلی دوباره روشن شود.

چگونه ظرفیت اینورتر مورد نیاز خود را محاسبه کنیم؟
اینورترها علاوه بر انواع مختلف، در ظرفیت های مختلفی نیز عرضه می شوند. یکی از فاکتورهای اصلی که هنگام خرید اینورتر در نیجریه باید در نظر گرفت، نیاز برق در خانه است. اولین کاری که باید انجام دهید محاسبه باری است که قصد دارید برای آن نیرو تامین کنید. جدول زیر مصرف انرژی کلی وسایل روزمره معمول را نشان می دهد.

فن = 70 وات لامپ معمولی = 60 چراغ لوله = 18 لامپ CFL = 25 لامپ LED = 30 تلویزیون LCD/LED (< 42 اینچ) = 150

فرض کنید می خواهید 2 فن، 3 چراغ لوله، 1 لامپ CFL، 2 لامپ معمولی، 2 لامپ LED و 1 تلویزیون را تغذیه کنید.


(2*70 + 3*18 + 1*25 + 2*60 + 2*30 + 150) = 549 وات.
کل توان مصرفی 549 وات خواهد بود.
حال اجازه دهید ظرفیت مورد نیاز اینورتر را محاسبه کنیم. در شرایط ایده آل، یک اینورتر با راندمان 100٪ کار می کند. اما در واقع اینورترها بازدهی بین 60 تا 80 درصد دارند. این راندمان را می توان به عنوان ضریب توان یک اینورتر نیز نامید. ما از ضریب توان 0.8 برای محاسبه خود استفاده می کنیم. فرمول محاسبه ظرفیت اینورتر مورد نیاز است.

ظرفیت مورد نیاز اینورتر = کل توان مصرفی / ضریب توان مثال بالا را به یاد بیاورید که در آن کل توان مصرفی را به عنوان ضریب توان 549 وات = 0.8 محاسبه کردیم.
بنابراین، ظرفیت مورد نیاز اینورتر = 549/0.8 = 686.25 VA
ما توصیه می کنیم از یک اینورتر 0.9 کیلو ولت آمپر با در نظر گرفتن قدرت ولتاژ و احتمال اضافه کردن وسایل دیگر به سیستم استفاده کنید.