شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسورهای سطح مایع

سنسورهای سطح مایع

سنسورهای سطح مایع که به عنوان سنسورهای سطح هیدرواستاتیک نیز شناخته می شوند، با تبدیل فشار مایع بر اساس ارتفاع آن از سنسور و چگالی آن به سیگنال خروجی خطی، سطح را اندازه گیری می کنند. سنسورهای سطح مایع یک راه حل مقرون به صرفه برای نظارت بر انواع مایعات هستند و کف کردن یا انعکاس روی آنها تأثیر منفی نمی گذارد. Core Sensors راه حلی هم برای کاربردهای سطح مخزن صنعتی و هم برای کاربردها در مکان های دارای رتبه ذاتی ایمن دارد.

روش‌های نصب مختلفی وجود دارد که می‌توان هنگام نظارت بر سطح با مبدل فشار استفاده کرد:

شناور
مخزن تهویه شده
متداول ترین روش نصب، غوطه ور کردن کامل و پایین آوردن یک سنسور طراحی شده شناور به پایین مخزن یا کشتی است که تحت نظارت است. مهم است که اطمینان حاصل شود که سنسور در انتهای مخزن قرار دارد تا دقیق ترین خوانش های سطح را ارائه دهد. سنسورهای شناور در مخازن دارای تهویه مورد استفاده قرار می گیرند و خود سنسور دارای یک لوله هواکش با قطر وسیع است که طول کابل را طی می کند و به بقیه هادی ها ختم می شود. این لوله دریچه به سنسور اجازه می‌دهد تا هرگونه تغییر در فشار هوا را تصحیح کند که در مخازن کوتاه‌تر، برای اطمینان از خوانش دقیق سطح حیاتی است. Core Sensors ETFE را به عنوان یک ماده پوشش کابلی استاندارد برای اطمینان از سازگاری در طیف گسترده ای از رسانه ها ارائه می دهد. سنسورها به صورت استاندارد با اتصالات مجرای 1/2 اینچی MNPT برای مشتریانی که می‌خواهند لوله‌کشی کانال را روی کابل نصب کنند ارائه می‌شوند. این روش نصب در برنامه هایی رایج است که ممکن است رسانه با مواد ژاکت سازگار نباشد یا در مخازن متحرک. اتصالات مجرای کمک خواهد کرد که حسگر در طول حرکت مخزن ثابت بماند. Core Sensors مبدل های فشار قابل تنظیم قابل تنظیم را برای کاربردهای صنعتی و ذاتاً ایمن ارائه می دهد.

نصب شده خارجی
مخزن تهویه شده
هنگامی که استفاده از حسگر شناور ایده‌آل نیست، مبدل‌های فشار استاندارد را می‌توان به صورت خارجی در کنار مخزن رزوه داد.

سنسورهای نصب شده خارجی معمولاً هزینه کمتری نسبت به سنسورهای شناور دارند و مواد کمتری وجود دارد که باید از نظر سازگاری در نظر گرفته شوند. این حسگرها از طریق یک لوله دریچه یا سوراخ هواکش به فشار اتمسفر هدایت می شوند. سنسورهای نصب شده خارجی را می توان با کابل یکپارچه و همچنین گزینه های کانکتور مختلف از جمله M12x1 Eurofast برای رتبه IP67 در صورت استفاده با مجموعه کابل جفت مناسب پیکربندی کرد.

مشتریان همچنین می توانند به جای مخروط دماغه استاندارد، یک حسگر طراحی شده شناور را به صورت خارجی با اتصال فرآیند NPT Male 1/4 اینچی نصب کنند. این روش نصب برای محیط هایی که در آن سیل یک نگرانی است مانند محفظه کشتی ایده آل است.

از مبدل های فشار دیفرانسیل نیز می توان برای اندازه گیری سطح مایع در یک مخزن هواکش استفاده کرد. قسمت بالای سنسور که به آن P1 نیز گفته می شود، در قسمت پایین مخزن قرار می گیرد، در حالی که سمت پایین که به آن P2 نیز گفته می شود، در برابر فشار اتمسفر باز می ماند.

نصب شده خارجی
مخزن مهر و موم شده

هنگام اندازه گیری سطح مایع در مخزنی که کاملاً آب بندی شده است، استفاده از مبدل فشار تفاضلی برای اطمینان از اندازه گیری دقیق سطح ایده آل است. قسمت بالای سنسور که به آن P1 نیز گفته می‌شود، در قسمت پایین مخزن قرار می‌گیرد در حالی که سمت پایین که به آن P2 نیز گفته می‌شود، در بالای مخزن قرار می‌گیرد. سپس سنسور اختلاف فشار را از بالا به پایین مخزن اندازه گیری می کند و یک سیگنال خروجی خطی را ارسال می کند.

انتخاب یک سیگنال خروجی
Core Sensors سیگنال های خروجی مختلفی را برای محصولات نظارت بر سطح مایع ما ارائه می دهد.

4-20mA یک انتخاب خروجی محبوب برای برنامه هایی است که سیگنال خروجی باید در مسافت طولانی بدون نگرانی در مورد از دست دادن سیگنال ارسال شود. این سیگنال خروجی به ولتاژ تغذیه 10-28VDC نیاز دارد. مصرف جریان با سیگنال خروجی 4-20 میلی آمپر بیشتر از سایر خروجی های موجود است (معمولاً 20 میلی آمپر).

1-5 ولت یکی دیگر از سیگنال های خروجی محبوب برای برنامه های سطح است. این سیگنال خروجی به ولتاژ تغذیه 10-28VDC نیاز دارد و جریان مصرفی آن کمتر از 10mA است. خروجی 1-5 ولت برای انتقال از راه دور توصیه نمی شود.

خروجی های ولتاژ کم توان شامل 0.5-4.5V نسبت سنجی و 0.5-2.5V غیر نسبت سنجی در دسترس هستند. این سیگنال‌های خروجی برای نظارت در برنامه‌های IOT و مکان‌های دورافتاده که در آن صرفه‌جویی در انرژی اولویت اصلی است، محبوب هستند. سیگنال خروجی نسبت سنجی 0.5-4.5V به منبع تغذیه 5VDC تنظیم شده نیاز دارد و جریان مصرفی کمتر از 5mA دارد. سیگنال خروجی غیر نسبت 0.5-2.5V به 3-5VDC توان تنظیم نشده با مصرف جریان کمتر یا مساوی 3mA نیاز دارد.