شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

قیمت فرستنده سطح رادار

قیمت فرستنده سطح رادار

دستگاه های الکترونیکی فرستنده سطح رادار که برای اندازه گیری سطح سیال استفاده می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این فرستنده های سطح از فناوری رادار برای تشخیص سطح سیال استفاده می کنند. این فرستنده ها بر اساس امواج الکترومغناطیسی در محدوده 10 گیگاهرتز تحت پهنای باند , باند X مایکروویو کار می کنند. به دلیل اندازه گیری سطح غیر تماسی، این ترانسمیترها جایگاه خود را در صنایعی مانند معدن، فناوری های بویلر، صنایع کاغذ و خمیر کاغذ و غیره پیدا کرده اند.

راه اندازی فرستنده سطح رادار
به جای پرش مستقیم به اصل کار فرستنده های سطح رادار، مهم است که ابتدا تنظیمات را درک کنید. اجازه دهید در مورد اجزاء و تنظیم مونتاژ یک فرستنده سطح راداری بحث کنیم.

تنظیم فرستنده های سطح رادار پیچیده نیست و به راحتی قابل درک نیست. این فقط دارای سه جزء اساسی است که در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

نوسانگر حالت جامد:
یک نوسان ساز حالت جامد به عنوان یک فرستنده سیگنال الکترومغناطیسی عمل می کند. نوسان ساز حالت جامد امواج الکترومغناطیسی را در جهت سطح سیال می فرستد تا عمق یا سطح سیال را بدون تماس فیزیکی اندازه گیری کند.

آنتن رادار:
آنتن رادار در این سیستم به عنوان مبدل بین فضای خالی محفظه سیال و منابع یا گیرنده های سیگنال الکترومغناطیسی عمل می کند. آنتن سیگنال های فرآیند را دریافت کرده و به گیرنده منتقل می کند.

گیرنده و سیستم پردازش سیگنال:
گیرنده یک ریزپردازنده سخت افزاری است که سیگنال دریافتی را به خواندن تبدیل می کند.

اصل کار فرستنده های سطح رادار
اصل کار فرستنده های اهرمی سیال رادار تابعی از بازتاب سنجی دامنه زمانی (TDR) است. همچنین به عنوان اصل اندازه گیری رادار زمان پرواز (TOF) نیز شناخته می شود. با این حال، شرح گام به گام اصل کار آشکارساز سطح رادار به شرح زیر است.

از آنجایی که از این فرستنده ها به عنوان سنسور سطح استفاده می شود، می توان گفت که سیگنال های الکترومغناطیسی از سنسور ارسال می شود. نوسان ساز حالت جامد که در تنظیم سنسور سطح رادار نصب شده است، امواج الکترومغناطیسی را به سطح سیال نوسان می کند. فاصله را می توان با در نظر گرفتن نوسانگر به عنوان نقطه مرجع و سطح سیال به عنوان مقصد اندازه گیری کرد.

هنگامی که امواج الکترومغناطیسی به سطح سیال برخورد می کند، خود سطح سیگنال ضربانی را به آنتن رادار منعکس می کند. آنتن سیگنال را به گیرنده ارسال می کند. همانطور که گیرنده بازتاب پالس برگشت دهنده سیگنال را جمع آوری می کند، زمان صرف شده برای بازتاب محاسبه می شود.

محاسبه زمان تا سطح توسط پردازنده سیگنال انجام می شود. هنگامی که پردازشگر سیگنال زمان بازتاب را به مسافت طی شده تبدیل می کند که بر اساس بازتاب سنجی دامنه زمانی به عنوان عمق سیال در نظر گرفته می شود.

این اصل کار کلی سنسورهای آشکارساز سطح رادار است، اما عواملی مانند ثابت دی الکتریک (DC) سیال بر راندمان کاری سنسور تأثیر می گذارد. بازتاب پالس به شدت تحت تأثیر ثابت دیالکتیکی قرار می‌گیرد، زیرا DC بالا بازتاب‌های قوی را در جایی که سیال DC پایین بیشتر سیگنال‌ها را جذب می‌کند، تپش می‌دهد.