شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

قیمت ترانسمیترهای فشار

قیمت ترانسمیترهای فشار

تفاوت بین مبدل فشار و سوئیچ فشار چیست؟

مبدل های فشار و سوئیچ های فشار اغلب به عنوان دستگاه های مشابه اشتباه گرفته می شوند، اما از نظر عملکردی متفاوت هستند. در حالی که هر دو در کاربردهای اندازه‌گیری فشار استفاده می‌شوند، مبدل‌های فشار یک خروجی پیوسته ارائه می‌کنند که معمولاً به یک کنترل‌کننده متصل است، که بر اساس فشار درون سیستم، اعمال را نظارت و انجام می‌دهد. سوئیچ فشار دستگاه ساده تری است که خروجی مداوم را ارائه نمی دهد. در عوض، این یک دستگاه روشن/خاموش است که عملکردی مشابه یک کلید چراغ دارد. یک سوئیچ فشار برای باز کردن یا بستن یک مدار بر اساس افزایش یا کاهش فشار در یک سیستم تا آستانه از پیش تعیین شده تنظیم شده است.

اساساً مبدل فشار و فرستنده فشار هر دو سنسور فشار هستند. اصطلاح سنسور اغلب به طور کلی برای توصیف هر وسیله ای که یک ویژگی فیزیکی را اندازه گیری می کند و یک خروجی ارائه می دهد استفاده می شود. سنسورهای فشار یک نیرو، در این مورد، فشار را تشخیص می دهند و آن را به سیگنال خروجی پیوسته تبدیل می کنند. این سیگنال نسبت به قدرت فشار اعمال شده است و نوع سیگنال خروجی تعیین می کند که آیا دستگاه مبدل فشار یا فرستنده فشار است.

یک مبدل فشار، نیروی فیزیکی فشار را به خروجی ولتاژ پیوسته (V) تبدیل می کند. خروجی ولتاژ DC معمولاً به خروجی های استاندارد صنعتی مانند 0-5 ولت یا 0-10 ولت تقویت می شود. مبدل‌های فشار همچنین می‌توانند خروجی‌های میلی‌ولت تقویت‌نشده (mV) را ارائه دهند که پاسخ فرکانس بالاتر و مصرف انرژی کمتری را ارائه می‌دهند، اما در مقابل نویز الکتریکی نیز حساس‌تر هستند.

از طرف دیگر، یک فرستنده فشار، نیروی فیزیکی فشار را به یک جریان خروجی تبدیل می کند که بر حسب میلی آمپر (mA) بیان می شود. خروجی استاندارد صنعتی برای ترانسمیترهای فشار 4-20 میلی آمپر است. فرستنده‌های فشار در کاربردهای صنعتی رایج هستند و در برنامه‌هایی که سیگنال خروجی از طریق کابل‌های طولانی منتقل می‌شود یا جایی که یک "صفر زنده" مورد نیاز است، به خوبی کار می‌کنند.

یک صفر زنده چیست
یک "صفر زنده" این توانایی را فراهم می کند که بدانیم سنسور فشار (یا بسته به کاربرد، کل سیستم) در فشار صفر کار می کند. نمونه‌های رایج یک صفر زنده 4-20 میلی آمپر و 1-5 ولت هستند که هر دو خروجی قابل اندازه‌گیری در فشار صفر ارائه می‌دهند. سنسورهای بدون صفر زنده، خروجی هایی مانند 0-5 ولت یا 0-20 میلی آمپر، خروجی قابل اندازه گیری در فشار صفر ارائه نمی دهند، بنابراین کاربر نمی داند که آیا فشار واقعاً صفر است یا اینکه سنسور/سیستم از کار افتاده است.