شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

قیمت سنسور التراسونیک

قیمت سنسور التراسونیک

سنسورهای سطح مایع اولتراسونیک
سنسورهای صدای اکو اولتراسونیک برای اندازه گیری سطح مایع و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی برای ارسال به ابزار دقیق دیگر.

سنسورهای سطح مایع اولتراسونیک دستگاه‌های اندازه‌گیری بدون تماس هستند که امواج صوتی با فرکانس بالا را برای اندازه‌گیری فاصله تا سطح یک ماده مبتنی بر مایع ارسال و دریافت می‌کنند.

فناوری سنسور سطح مایع اولتراسونیک یک پالس موج صوتی با فرکانس بالا را منتقل می کند و پژواک موج منعکس شده از سطح مایع را دریافت می کند. زمان لازم برای عبور پالس صوتی از فاصله بین فرستنده و سطح هدف و بازگشت مجدد به گیرنده اندازه گیری می شود.

فاصله (d) بین سنسور سطح مایع اولتراسونیک و سطح مایع را می توان با تقسیم زمان صرف شده (t) بر دو و ضرب آن در سرعت صوت (c) در هوا، یعنی d = c ∙ t / محاسبه کرد. 2. سپس سطح مایع در یک مخزن (LT) را می توان با کم کردن فاصله (d) از ارتفاع سنسور سطح اولتراسونیک (HT) تعیین کرد، یعنی LT = HT – d.

عملکرد سنسور سطح اولتراسونیک عمدتاً تحت تأثیر تغییرات سرعت صوت و اختلالات روی یا بالای سطح مایع است.

اگر چگالی هوا تغییر کند سرعت صوت تغییر می کند. از آنجایی که تغییرات چگالی هوا در جو زمین به طور مستقیم با تغییرات دمای هوا (برحسب کلوین اندازه گیری شده) مرتبط است، یک سنسور سطح سیال اولتراسونیک با استفاده از یک سنسور دمای هوا جبران می شود.

اثرات سطحی را می توان با آزمایش موقعیت دستگاه، نصب در یک چاه ساکن یا راهنمای موج کاهش داد و برخی از دستگاه های اولتراسونیک دارای ویژگی هایی برای به حداقل رساندن اثرات کف، حباب، بخار و تلاطم هستند.

از آنجایی که هیچ تماسی با مایعی که باید اندازه‌گیری شود وجود ندارد، فناوری اندازه‌گیری سطح مایع اولتراسونیک را می‌توان در کاربردهایی استفاده کرد که سنسورهایی که نیاز به تماس دارند در غیر این صورت ممنوع است. این سنسورها فاقد قطعات متحرک هستند که باعث می شود آنها بسیار قابل اعتماد باشند و به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند.

سنسورهای سطح مایع اولتراسونیک معمولاً در یک مجموعه قرار می گیرند که فرستنده صوتی و گیرنده را در یک دستگاه ترکیب می کند.

سنسور سطح مایع اولتراسونیک ابزاری برای اندازه گیری ارتفاع مایع و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی است. سپس خروجی سیگنال سطح مایع می تواند توسط ابزار دقیق دیگر برای نمایش، نظارت، ثبت یا کنترل سطح مایع استفاده شود.

از آنجایی که حسگرهای سطح مایع اولتراسونیک بدون تماس هستند، آنها در بالای سطح مایع در بالای یک مخزن یا از یک پلت فرم که بالای یک مخزن باز را پوشانده است، نصب می شوند.