شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح برای صنایع غذایی

سنسور کنترل سطح برای صنایع غذایی

سنسورهای سطح نقش مهمی در بسیاری از صنایع دارند. از نظارت بر سطوح بحرانی مایع تا اطمینان از ایمنی، کاربردها بسیار گسترده است. در صنعت فرآوری مواد غذایی، توانایی جلوگیری از آلودگی مضر، فاسد شدن یا خرابی دستگاه، تنها چند مورد از روش های استفاده از حسگرهای سطح مایع و شناور است.

از آنجایی که تولیدکنندگان در راستای رعایت دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه تلاش می‌کنند، حسگرها، سوئیچ‌ها و سیستم‌های کامپیوتری مختلف مورد استفاده در فرآوری مواد غذایی این امکان را فراهم می‌آورند که اطلاعات دقیقی در مورد محتویات دستگاه‌هایشان به دست آورند. در اینجا برخی از روش‌های برتر استفاده از حسگرهای سطح برای اطمینان از پردازش صحیح غذایی که مصرف می‌کنیم، آورده شده است.

کیفیت محصول

فساد مواد غذایی، بهداشت و نگرانی های دیگر مانند آلودگی، همه بخشی از صنعت فرآوری مواد غذایی هستند. برای حفظ سطح بالای کیفیت محصول، بسیار مهم است که از معیارهای دقیق مواد تشکیل دهنده استفاده شود و دما در طول فرآیند تولید حفظ شود. تغییر در این پارامترها می تواند بر کیفیت و ایمنی محصولات تأثیر بگذارد.

سوئیچ شناور سازگاری محصول

تلاش برای به دست آوردن چیزی دقیقاً یکسان در هر بار می تواند یک کار دلهره آور باشد. برای تولید کنندگان راه دیگری وجود ندارد. حفظ کیفیت ثابت در هر دسته برای نتیجه نهایی و حفظ وفاداری مشتری بسیار مهم است. با استفاده از حسگرهای سطح، صنایع غذایی می‌توانند محتویات مخزن یا ظروف را از نظر عملکرد نادرست یا سایر عواملی که در سازگاری نادرست نقش دارند، نظارت کند.

انطباق

علاوه بر قوانین بهداشتی سختگیرانه دولت برای فرآوری مواد غذایی، سازمان غذا و دارو نیز بازرسی هایی را در مورد نحوه پردازش غذا و نوشیدنی ها در صورت مصرف عمومی انجام می دهد. این شامل بازرسی های دقیق برای تأیید کالیبراسیون و دقت تجهیزات پردازشی است که غذا باید از آن عبور کند.