شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

کاربرد سنسور التراسونیک

کاربرد سنسور التراسونیک

سنسورهای اولتراسونیک تامین چوب را در نیروگاه های حرارتی و نیروگاهی تضمین می کنند

چوب می تواند گرمای مناسب را فراهم کند  و نه تنها در شومینه های خانه و نیروگاه های حرارتی و نیروگاهی که سوخت آنها از ضایعات چوب تولید می شود، برق و گرما را برای مناطق صنعتی اطراف تولید می کنند. سنسورهای اولتراسونیک تضمین می کنند که مواد سوخت همیشه در جای مناسب قرار می گیرند.

کاربرد ها
مواد سوخت چوب بر روی کامیون ها تحویل داده می شود و بر روی تسمه نقاله به سیلو که با این مواد پر می شود حمل می شود. در پایین سیلو، نوار نقاله ها، ضایعات چوب را به محفظه احتراق مجاور منتقل می کنند. برای اطمینان از عملکرد مداوم کارخانه، سطح پر شدن سیلو نظارت می شود و پر کردن به طور خودکار کنترل می شود. اندازه گیری اولتراسونیک بهترین انتخاب برای این فرآیند است زیرا عملکرد سنسور تحت تأثیر شرایط نامطلوب مانند گرد و غبار تراشه چوب قرار نمی گیرد.

سیلو با ارتفاع 6.5 متر دارای پایه مستطیلی است. برای پر کردن آن به طور یکنواخت، انتهای تسمه نقاله بین سه موقعیت می چرخد. در هنگام پر کردن مقادیر قابل توجهی گرد و غبار ایجاد می شود. رطوبت موجود در چوب تبخیر می شود و فضایی با رطوبت بسیار بالا ایجاد می کند. بیشتر سطوح سیلو با گرد و غبار چوب چسبناک و مرطوب پوشیده شده است. سیلو مجهز به سه حسگر اولتراسونیک F260 است که برد تشخیص 10 متر دارد. این سنسورها کل سطح مواد پرکننده را پوشش می دهند و سیگنال هایی را برای کنترل تسمه نقاله ارسال می کنند.


هدف
برای اطمینان از کار مداوم نیروگاه، همیشه باید سوخت چوبی کافی در سیلو وجود داشته باشد. سوخت باید به طور مساوی توزیع شود تا نوار نقاله ها همیشه موادی برای حرکت داشته باشند. سیستم کنترل اطمینان حاصل می کند که سوخت در زمان صحیح تامین می شود و به طور مساوی توزیع می شود.


راه حل
سه حسگر سنکرون اولتراسونیک پوشش کامل سطح پر شدن را برای کل سیلو فراهم می کند. پارامترهای اندازه گیری مانند زاویه پرتو تنظیم می شوند تا تجمع مواد روی دیوار سیلو تاثیری بر اندازه گیری نداشته باشد. از طریق پارامترسازی دقیق، می‌توانید سایر عوامل تداخل را نیز به حداقل برسانید. راه حل به طور متوسط ده مقدار اندازه گیری شده را برای اطمینان از خروجی صاف و یکنواخت می گیرد.


1. کامیون
مواد سوخت بر روی کامیون ها تحویل داده می شود.

2. تسمه نقاله
یک تسمه نقاله مواد را به سیلو منتقل می کند.

3. سیلو/حسگر
سه حسگر اولتراسونیک کل سطح مواد پرکننده را پوشش می‌دهند و سیگنال‌هایی را برای کنترل تسمه نقاله ارسال می‌کنند.

4. نوار نقاله 
در پایین سیلو، نوار نقاله ها، ضایعات چوب را به محفظه احتراق مجاور منتقل می کنند.

5. محفظه سوزاندن
در محفظه احتراق، مواد سوختی سوزانده می شود.


مزایا
عملکرد سنسور اولتراسونیک تحت تأثیر ذرات گرد و غبار یا سطوح رطوبت بالا قرار نمی گیرد. از آنجایی که حسگرها سطح پر شدن را از بالا تشخیص می دهند، هیچ رسوب بزرگی نمی تواند روی مبدل اولتراسونیک ایجاد شود. تجمع گرد و غبار چوب، که در این کاربرد اجتناب ناپذیر است، بر اندازه گیری تأثیر نمی گذارد. دما و رنگ مواد نیز تاثیری ندارد. از آنجایی که سنسورها غیر تماسی هستند و به شرایط خارجی حساس نیستند، نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند.