شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

فروش سنسور

فروش سنسور

سطح مواد یکی از پارامترهای اصلی اندازه گیری شرکت های تولید سیمان است. در مقایسه با سایر شرکت های تولیدی، شرکت های سیمان سطح مایع کمتری را اندازه گیری می کنند. این عمدتاً اندازه گیری ارتفاع ماده جامد در فرآیند تولید است.

مواد جامد گلوله ای، دانه ای و پودری هستند. این مواد همچنین در ثابت دی الکتریک، چگالی ظاهری، محدوده دما و رطوبت متفاوت هستند.

مواد اولیه اصلی تولید سیمان عبارتند از: سنگ آهک، خاک رس (شیل، ماسه سنگ)، پودر آهن (سنگ آهن، سرباره آهن)، زغال سنگ، پسماندهای صنعتی، زغال سنگ خام، گچ، سرباره، خاکستر بادی.

مواد اولیه فوق پس از خشک شدن و خرد شدن وارد سیلوهای مربوطه خود می شود. در این زمان می توان از مترهای سطح رادار فرکانس بالا برای نظارت بر سطح مواد استفاده کرد.

اندازه گیری سطح تماس، روش اصلی اندازه گیری شرکت های تولید سیمان در گذشته است. مانند نوع خازنی، وزن سنج، چنگال تنظیم و سایر روش های اندازه گیری. در طول فرآیند تماس اندازه گیری اشیا، ابزارهای اندازه گیری و مواد، آنها اغلب با تعداد زیادی تعمیر و نگهداری روتین مواجه می شوند. مانند مشکل قلاب شدن مواد خازن.

در پایان قرن بیستم، صنعت سیمان شروع به استفاده از اندازه گیری سطح غیر تماسی کرد.

در هنگام انتخاب دستگاه های تولید سیمان باید به نکات زیر توجه ویژه ای داشت:

رادار پالس و FMCW
به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: رادارهای پالسی (تکانشی) و رادارهای موج پیوسته مدوله شده با فرکانس (FMCW) برای اندازه گیری سطوح رادار با سطح سنج ها استفاده می شوند.

محدوده اندازه گیری بزرگ و قابلیت اطمینان بالا به دلیل قدرت انتقال رادار. به همین دلیل است که اخیراً از مترهای سطح رادار در صنعت سیمان به طور گسترده استفاده می شود.

انتخاب مواد دانه ای
مواد اولیه سیمان بیشتر در مواد دانه ای و برخی از مواد بلوک هستند. مانند سنگ آهک، زغال سنگ، شیل نفتی. توصیه می شود از سطح سنج رادار غیر تماسی، سطح سنج رادار آنتن شیپوری استفاده کنید.

انتخاب مواد پودری
مواد موجود در انبارهای سیمان و آسیاب سیمان مواد اولیه سیمان هستند. پودر این مواد به سختی می توان سطح ماده را پیش بینی کرد. سطح پودر بسیار شل است که برای انعکاس مایکروویو بسیار مشکل است. توصیه می شود از سنج های سطح رادار تماسی یا سطح سنج های غیر تماسی راداری با آنتن های بوق استفاده کنید. این یک برنامه رادار معمولی در چین است.

کابل
بیشتر سطح سنج‌های رادار فعلی یکپارچه شده و توسط سیم تغذیه می‌شوند. می توان آن را مستقیماً به ماژول سیستم کنترل متصل کرد و سیگنال های آنالوگ 4 ~ 20 میلی آمپر را خروجی داد. این می تواند کابل های زیادی را ذخیره کند. همچنین انواع سیگنال های دیجیتال HART را ارائه می دهد. ارتباط دیجیتال پروتکل و فیلدباس. اتصال سیستم مانیتورینگ کامپیوتر بسیار راحت است.

لازم به ذکر است که رادار موج هدایت شونده باید در اندازه گیری پودر در کارخانه های سیمان با احتیاط استفاده شود. این به این دلیل است که اکثر تجهیزات خشک کردن کارخانه سیمان ایده آل نیستند. اغلب رطوبت یا حتی بخار وجود دارد. هنگامی که چگالش باعث متراکم شدن پودرهای مختلف بر روی کابل موجبر می شود.

علاوه بر این، بسته به برد، برای مواد پودری مانند خاکستر بادی، پودر سرباره، محصولات سیمانی و ... نیز می توان از رادار آنتن سهموی استفاده کرد.

اندازه گیری سطح سیمان نقش بسیار مهمی در سیستم اتوماسیون خط تولید سیمان دارد. استفاده از مترهای سطح رادار می تواند تنوع، دقت، ماده استاندارد، فشار، دمای بالا، انفجار را کاهش دهد. تا حد زیادی تسهیل شرکت های تولید سیمان در پارامترهای سطح اندازه گیری دقیق بر روی سطح. سطح فنی مترهای سطح رادار موجود و استفاده در محل برای برآورده کردن الزامات تشخیص و کنترل کافی است.