شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

خرید و قیمت سنسور رادار

خرید و قیمت سنسور رادار

سنسور رادار دقیقا چیست؟

سنسورهای رادار دستگاه‌های تبدیلی هستند که سیگنال‌های اکو مایکروویو را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند. آنها از فناوری سنجش بی سیم برای تشخیص حرکت با تعیین موقعیت، شکل، ویژگی های حرکت و مسیر حرکت جسم استفاده می کنند. بر خلاف سایر حسگرها، سنسورهای رادار تحت تأثیر نور و تاریکی قرار نمی‌گیرند و با توانایی تشخیص موانع مانند شیشه، می‌توانند از طریق دیوارها «دیدن» کنند. رادار در مقایسه با سایر فناوری‌های حسگر مانند اولتراسونیک، می‌تواند مسافت‌های طولانی‌تر را تشخیص دهد و برای افراد و حیوانات بی‌خطر است.

یکی از بزرگترین مزایای سنسورهای رادار نسبت به سنسورهای دیگر، تشخیص حرکت و سرعت آن است. با تشخیص اثر داپلر یک جسم، یا تغییر در فرکانس موج، یک حسگر رادار می‌تواند سرعت آن جسم را همراه با جهت آن محاسبه کند. آنها همچنین می توانند هنگام استفاده از سنسورهای چند کاناله حرکت هدف را از منظرهای مختلف مشاهده کنند. بررسی حرکت از منظرهای مختلف علاوه بر اندازه‌گیری‌های قبلاً جمع‌آوری‌شده برای تعیین حرکات پیچیده استفاده می‌شود.

این فناوری رادار در سیستم‌های مختلف یافت می‌شود، اما بیشترین کاربرد را در سنسورهای رادار CW Doppler و FMCW دارد. رادارهای داپلر رادارهای تخصصی هستند که از اثر داپلر برای اندازه گیری سرعت هدف در فواصل مختلف استفاده می کنند. و از سنسورهای رادار FMCW برای اندازه گیری فاصله هدف استفاده می شود. برخلاف رادار داپلر، FMCW فرکانس خود را در طول زمان طبق قانون امواج مثلث تغییر می دهد.

هیچ شکی در مورد اهمیت سنسورهای رادار وجود ندارد. بدون آن، ما نمی‌توانیم آب و هوا را پیش‌بینی کنیم، تغییرات دما را ردیابی کنیم، یا ماشین‌های هوشمند خود را رانندگی کنیم. همانطور که بازار همچنان به رشد خود ادامه می دهد، گزارش های اخیر پیش بینی می کنند که حسگرهای رادار تا سال 2027 شاهد رشد عظیمی باشند، مطمئناً این فناوری به پیشرفت خود ادامه می دهد و به روش های نوآورانه استفاده می شود.