شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

انواع مختلف سنسورهای سطح خازنی

انواع مختلف سنسورهای سطح خازنی

هدف از سنسور سطح خازنی اندازه گیری دقیق و مطمئن سطح مواد در کاربردهای مختلف صنعتی است.

سنسور سطح خازنی می تواند سطح محیط بسیار خورنده، محیط با دمای بالا و ظرف مهر و موم شده را بدون توجه به ویسکوزیته، چگالی و فشار کاری محیط اندازه گیری کند.

بیایید ابتدا با اصل کار سنسور سطح خازنی آشنا شویم.

اصل اندازه گیری سطح خازنی
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه می توانیم سطح مواد را در یک مخزن اندازه گیری کنیم؟ خوب، اینجاست که جادوی اندازه‌گیری سطح خازن به میان می‌آید!

یک خازن مانند دو صفحه فلزی با یک لایه نازک عایق در بین آنها در نظر بگیرید. وقتی صفحات به هم نزدیک باشند، می توانند بار الکتریکی بیشتری را نگه دارند. در این روش اندازه گیری، پروب به عنوان یک صفحه و دیواره مخزن به عنوان دیگری عمل می کند. وقتی مخزن خالی است، فضای زیادی بین دو صفحه وجود دارد، به این معنی که آنها می توانند شارژ بسیار کمی را نگه دارند. اما همانطور که مواد مخزن را پر می کنند، صفحات به هم نزدیکتر می شوند و می توانند بار بیشتری را نگه دارند.

بنابراین، با اندازه گیری بار الکتریکی بین پروب و دیواره مخزن، می توانیم میزان پر بودن مخزن را مشخص کنیم! این مانند یک کد مخفی بین سنسور و مواد موجود در مخزن است که اطلاعات محتویات آن را به ما می دهد.

اندازه گیری سطح خازنی یک روش ساده، قابل اعتماد و غیر تهاجمی برای پیگیری آنچه در داخل یک مخزن است. بنابراین دفعه بعد که کنجکاو شدید که چه مقدار ماده باقی مانده است، فقط شگفتی اندازه گیری سطح خازن را به خاطر بسپارید!

انواع مختلف سنسورهای سطح خازنی موجود در بازار

سنسور پروب میله ای – برای سنجش سطح نقطه ای مایعات و جامدات استفاده می شود.
سنسور کابل - از یک کابل برای تشخیص تغییرات در سطح مایعات یا جامدات در یک منطقه بزرگتر استفاده می کند.
سنسور دمای بالا – برای استفاده در کاربردهای با دمای بالا مانند پردازش شیمیایی طراحی شده است.
سنسور دمای پایین - سنسور سطح برودتی برای نشانگر سطح مخزن نیتروژن مایع
حسگر ذاتا ایمن - طراحی شده برای استفاده در محیط های خطرناک.
نوع غلاف کواکسیال – مناسب برای اندازه گیری مایعات مختلف نارسانا
حسگرهای خازنی تخصصی – طراحی شده برای صنایع خاصی مانند غذا و نوشیدنی.
درک انواع مختلف سنسورهای سطح خازنی موجود در بازار برای انتخاب سنسور مناسب برای نیازهای خاص شما مهم است.

سیستم اندازه گیری سطح خازنی
سیستم های اندازه گیری سطح خازنی روشی هیجان انگیز و خلاقانه برای اندازه گیری سطح مایعات در ظروف است. این سیستم ها از دو جزء کلیدی تشکیل شده اند: حسگرهای سطح خازنی و یک ضبط کننده سطح مایع یا ضبط کننده حجمی.

سنسورهای سطح خازنی کلید فرآیند اندازه گیری هستند.

ضبط کننده سطح مایع یا ضبط کننده حجمی واحد الکترونیکی است که سیگنال سنسورها را پردازش می کند. به سنسورها متصل است و وظیفه تبدیل اندازه گیری ظرفیت خازن را به اندازه گیری سطح قابل خواندن دارد. ضبط کننده را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که داده های بلادرنگ، داده های تاریخی و آلارم ها را ارائه دهد. تبدیل آن به یک راه حل ایده آل برای نظارت و کنترل سطح مایعات در کاربردهای مختلف صنعتی.

در نتیجه، سیستم های اندازه گیری سطح خازنی راه حلی قدرتمند و نوآورانه برای اندازه گیری سطح مایعات در ظروف هستند. چه به دنبال نظارت بر سطوح مایع در زمان واقعی باشید و چه به یک سابقه تاریخی از اندازه گیری های خود نیاز دارید، سیستم های اندازه گیری سطح خازنی که پوشش داده اید.