شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح مایعات فلوتری

سنسور کنترل سطح مایعات فلوتری

سنسور سطح سنج مایعات فلوتری

صنایع خمیر و کاغذسازی در فرآیندهای تولید خود از آب زیادی استفاده می کنند و در این فرآیند مقادیر زیادی فاضلاب تولید می کنند. بازیافت فاضلاب به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ضرورت برای کاهش هزینه های انرژی، کاهش مصرف آب پاک، بهبود کارایی کلی و کاهش ضایعات زیست محیطی خطرناک است.

آب اضافی مورد استفاده در فرآیندهای تولید این کارخانه های کاغذ به چاله های زیرزمینی بزرگ تخلیه می شود. آب جمع آوری، تصفیه و دوباره مورد استفاده قرار می گیرد. آب فرآیند با سرعت بالایی به داخل این گودال ها جریان می یابد و هنگامی که گودال پر می شود، فاضلاب باید برای تصفیه و پردازش به بیرون پمپاژ شود. کنترل پمپ‌ها در این گودال‌ها برای فرآیند تصفیه بسیار مهم است و از سرریز شدن فاضلاب به مناطق کاری که خطرناک است و می‌تواند باعث آسیب‌های قابل توجه و زمان خرابی شود، جلوگیری می‌کند.

پمپ های سامپ با استفاده از سنسور کنترل سطح مایع کنترل می شوند. همه سنسورهای سطح سنج مایعات برای پمپ سامپ اغلب کم هزینه انتخاب می شوند. سنسور کنترل سطح مایع فلوتری به سبک پمپ سامپ شناورهای توپی شکل در انتهای یک طناب هستند که به لوله متصل می شوند. شناور آزاد است که در گودال بالا و پایین بچرخد تا پمپ را کنترل کند. مشکل این است که هجوم آب به داخل این گودال‌ها تلاطم زیادی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود شناورها در هم پیچیده و بر روی دیوارهای بتنی کوبیده شوند و در نهایت باعث از کار افتادن آنها شود.

استفاده از یک سنسور کنترل سطح شناور چند سطحی عمودی ناهموار که از لوله های فولادی ضد زنگ ساخته شده است این مشکل را حل می کند. این سنسور های فلوتری عمودی براکتی در کنار گودال بتنی نصب می شوند. شناورها فقط به صورت عمودی روی شفت حرکت می کنند. این شناورهای چند سطحی می توانند تا پنج موقعیت شناور جداگانه را نه تنها برای کنترل پمپ، بلکه برای هشدارهای سطح پایین، هشدارهای سطح بالا و خاموش شدن اضطراری داشته باشند. سنسور کنترل سطح مایع MSA به صورت سفارشی و با اندازه مورد نیاز مشتری تولید می شوند.

استفاده از سنسور کنترل سطح مایعات چند سطحی به جای شناور پمپ سامپ در کارخانجات کاغذسازی و حفره های فاضلاب خمیر می تواند باعث صرفه جویی زیادی در زمان، پول و انرژی شرکت ها شود و سیستم ها را فعال و فعال نگه دارد.