شرکت دانش بنیان مدرن سیستم البرز

info@msalborz.com

سنسور کنترل سطح در صنعت آرایشی و بهداشتی

سنسور کنترل سطح در صنعت آرایشی و بهداشتی

موارد مصرف سنسور کنترل سطح در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی

صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی مانند بسیاری از صنایع دارای مخازنی برای نگهداری مواد اولیه که هم به صورت جامد و هم به صورت مایع می باشد می باشد. کنترل سطح مخازن در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز یکی دیگر از دغدغه مهم مدیران آن می باشد.

مثلا برای تولید شامپو ها، مواد مراقبت پوستی، ماسک موها، مایع های دستشویی و ... که از ترکیب چند مواد به صورت کاملا دقیق و بررسی شده بودجود می آیند و در مخزنی نگهداری می شوند نیاز است تا سطح مواد را در مخازن بررسی کنیم تا بتوانیم محصولات با کیفیت تر و بدون پرتی مواد تولید کنیم. سنسور های کنترل سطح از جمله سنسور کنترل سطح مایع و سنسور کنترل سطح مواد پودری دو مدل سنسوری هستن که در این صنعت کاربرد فراوانی دارد.

در حال حاضر برای کنترل مواد پودری یکی از بهترین گزینه ها سنسور سوئیچ پره ای می باشد که با قیمتی مناسب می تواند بسیاری از مشکلات را در این زمینه برطرف کند اما اگر برای کنترل سطح مخازن نیاز به مانیتورینگ لحظه ای داشته باشیم بهتر است از سنسور هایی با تکنولوژی دیگر مثل رادار استفاده کنیم. یکی از مزایای سنسور های کنترل سطح راداری این است که هم می تواند به مانیتورینگ لحظه ای مخزن شما کمک کند و هم برای مواد جامد و مایع قابل استفاده می باشد.

اما اگر برای کنترل سطح مخازن مایع دنبال راهکاری با قیمت مناسب تر هستید سنسور کنترل سطح مایع یا همان سنسور کنترل سطح فلوتری بهترین گزینه می باشد. در نهایت در صنعت لوام آرایشی و بهداشتی برای چک کردن مخازن و حجم مواد داخل آن ها می توان از سنسور کنترل سطح مایع، سنسور سوئیچ پره ای و یا سنسور راداری استفاده کرد که بسته به نیاز، مواد داخل مخزن، نوع چک کردن سطح مخزن و بودجه ای برای آن در نظر داریم می توانیم یکی از این راهکارها را استفاده کنیم.